Заснування гуртка затверджено на засіданні кафедри англійської мови від 4.12.2020, протокол № 12, план роботи на 2024– 2025 н.р. затверджено на засіданні кафедри англійської мови від 12.08.24, протокол № 7
Мета: сприяння підвищення рівня науково-дослідницької підготовки студентів, формування навичок soft skills, навичок критичного мислення та творчості.
Код google classroom: x5wrakj
Керівник: Сапожник Ірина Володимирівна
План-графік роботи наукового гуртка
Назва заходу |
Дата і час проведення |
Місце проведення |
Getting to know each other |
26/08/20249.50 |
Посилання Meethttps://meet.google.com/szj-tzic-iwjClass Codex5wrakj |
Listen to a podcast on Talk the Talk – a weekly show about linguistics, the science of language. https://talkthetalkpodcast.com/React to the podcast, share your impressions, opinions, provide a summary of your thoughts, feelings, regarding what you learned about. |
23/09/20249.50 |
Посилання Meethttps://meet.google.com/szj-tzic-iwjClass Codex5wrakj |
Culture Shock and Language Barriers. Based on Sofia Coppola’s movie Lost in Translation (2003) |
21/10/20249.50 |
Посилання Meethttps://meet.google.com/szj-tzic-iwjClass Codex5wrakj |
Gender Bias and Sexism in Language. How Language fuels gender (in)equality. Based on the documentary Woman (2019) |
11/11/20249.50 |
Посилання Meethttps://meet.google.com/szj-tzic-iwjClass Codex5wrakj |
Засідання
Тема: Gender Bias and Sexism in Language
Матеріал: документальний фільм Woman (2019)
Під час зустрічі студенти обговорювали, як мова може відображати або підсилювати гендерну нерівність. Після перегляду вибраних сцен з документального фільму Woman було проведено дискусію про сексизм у мові, ґендерно забарвлену лексику, а також способи подолання упереджень у мовленні. Учасники визнали тему актуальною й важливою. Особливо активно обговорювали приклади із сучасних медіа та особистого мовного досвіду. Були
запропоновані варіанти гендерно-нейтральної лексики та стилів мовлення.
Протягом трьох засідань студенти продемонстрували високий рівень зацікавлення у вивченні лінгвістичних тем через призму культури, соціуму та особистого досвіду. Обрані матеріали сприяли розвитку критичного мислення, аналітичних навичок та усного мовлення англійською мовою.
Тема: Culture Shock and Language Barriers
Матеріал: фільм Lost in Translation (реж. Софія Коппола, 2003)
Засідання було присвячене темі культурного шоку та мовних бар’єрів. Після перегляду уривків з фільму учасники обговорювали труднощі міжкультурної комунікації, зокрема мовну ізоляцію, непорозуміння та емоційну відчуженість.
Багато хто з учасників поділився особистим досвідом перебування за кордоном, де стикався з мовними або культурними бар’єрами. Студенти наголосили, що фільм допомагає краще зрозуміти, як мова та культура впливають на наше сприйняття та взаємодію.
Тема: Podcast Discussion – Talk the Talk
Учасники гуртка слухали подкаст на вибір із серії Talk the Talk – щотижневої програми, присвяченої лінгвістиці та науці про мову. Після прослуховування кожен студент представив коротку усну реакцію: висловив свої враження, думки та почуття щодо теми подкасту. Обговорення охоплювало як зміст, так і
мовні особливості. Студенти зазначили, що подкаст дав їм змогу краще зрозуміти сучасні підходи до дослідження мови. Особливий інтерес викликали теми про мову тіла, мову інтернету та зміну значень слів у різних соціальних групах.
Метою прослуховування подкасту Talk the Talk було ознайомлення учасників наукового гуртка з сучасними питаннями лінгвістики, наукою про мову, та обговорення останніх тенденцій і досліджень у цій галузі. Також важливою задачею було поглиблення знань про різноманітність мов світу та аналіз мовних явищ з наукової точки зору.
Учасники гуртка прослухали один з епізодів подкасту Talk the Talk, який присвячений лінгвістичним темам, таким як еволюція мови, мовні варіації, мова й ідентичність, а також вплив технологій на лінгвістику. Подкаст пропонує легкий для розуміння формат, завдяки якому складні лінгвістичні поняття стали доступними для учасників.
Прослуховування подкасту Talk the Talk стало корисним заходом для учасників наукового гуртка, оскільки це дало змогу не лише дізнатися нові факти про мову, але й глибше зануритися в сучасні лінгвістичні проблеми. Учасники зійшлися на думці, що варто регулярно проводити подібні заходи з прослуховування наукових подкастів, оскільки це поєднує навчання та задоволення.
Метою першої зустрічі наукового гуртка було знайомство учасників, встановлення дружньої атмосфери для подальшої співпраці, а також обговорення загальних цілей та очікувань від роботи в гуртку.
Кожен учасник коротко представився та розповів про свої наукові інтереси, а також пояснив, чому вирішив долучитися до гуртка.
Для створення неформальної атмосфери було організовано інтерактивну гру "Коло знайомств", де учасники відповідали на запитання про свої уподобання, наукові захоплення та поділилися очікуваннями від участі в гуртку. Це дозволило краще пізнати один одного та налаштувати командну роботу. Усі учасники проявили активність та інтерес до подальших наукових досліджень, що забезпечує гуртку хороший старт для продуктивної роботи в майбутньому.
15 березня 2024 року студенти гуртка прослухали подкасти з серії "Talk the Talk". Після прослуховування, було обговорено основні ідеї подкастів. Студенти висловили свої враження та думки щодо матеріалу, який вони почули, розглянули, як наука про мову може впливати на наше розуміння світу та як мовні структури відображають культуру і суспільство. Особливо цікаво було дізнатися про різні лінгвістичні явища та їх вплив на комунікацію. Загалом, обговорення було дуже інформативним і сприяло глибшому розумінню актуальних проблем лінгвістики серед студентів.
12 квітня 2024 року студенти переглядали фільм Софії Копполи "Труднощі перекладу" (2003) та обговорювали питання культурного шоку і мовних бар'єрів. Після перегляду студенти поділилися своїми думками щодо того, як персонажі справлялися з комунікаційними труднощами в іншій культурі, та обговорили сцени, які найбільш яскраво ілюстрували проблеми взаєморозуміння та культурних відмінностей. Студенти зазначили, як важливо бути відкритим до нових культур та намагатися зрозуміти інших людей через їхні культурні особливості. Це обговорення допомогло студентам краще усвідомити, як культурні відмінності можуть впливати на комунікацію.
10 травня 2024 року студенти переглянули документальний фільм "Жінка" (2019), який з точки зору лінгвістики торкається питань гендерних упереджень і сексизму у мові. Після перегляду студенти обговорювали, як мова може сприяти гендерній нерівності, розглянули приклади сексистської мови та її вплив на сприйняття жінок у суспільстві. Студенти поділилися своїми думками щодо того, як можна змінити мовні практики, щоб сприяти гендерній рівності. Обговорення було дуже жвавим і змістовним, сприяло підвищенню інтересу до сучасних проблем у лінгвістичній науці.